Fă-ţi timp!

"Ce fel de om este acela al cărui bine suprem, și a cărui optimă folosire a timpului constau în a mânca și a dormi? Un animal, nimic mai mult." W. Shakespeare

Arhive lunare: Martie 2014

Te-ai gândit vreodată cât de repede trece timpul pe lângă noi?

Te-ai gândit vreodată cât de repede trece timpul pe lângă noi?

Nici nu îl simțim … .

45550_532488623450577_17225445_n

„Dacă vrei să înțelegi ce înseamnă un an din viață, pune întrebarea unui student care a picat la examenul de sfârșit de an. O lună din viață: vorbește-i despre ea unei mame care a adus pe lume un copil prematur și-l așteaptă să iasă din incubator ca să-și strângă pruncul în brațe, teafăr și nevătămat. O săptămână: întreabă-l pe un bărbat care lucrează într-o uzină sau într-o mină ca să-și hrănească familia. O zi: întreabă-i pe doi îndrăgostiți lulea care așteaptă să se reîntâlnească. O oră: întreabă-l pe un claustrofob prins într-un ascensor în pană. O secunda: uită-te la expresia unui om care tocmai a scăpat dintr-un accident de mașină. Și o miime de secunda: întreabă-l pe un atlet care a câștigat medalia de argint la jocurile olimpice și nu medalia de aur pentru care se antrenase toată viața.” – fragment extras din „Și dacă e adevărat … / If only it were true …” by Marc Levy.

Dorință …

Plouă. Ne adăpostim în singurul loc pe care îl găsim în apropiere. E îngust. Deja e aglomerat. De ce toți aleg să se adăpostească de ploaie?

Sunt mult prea aproape de tine și asta mă face să devin agitată. Cum să fac să nu îți dai seama felul în care mă faci să mă simt? Ca de obicei, aleg să fac ceva penibil. Ies în stradă. Picăturile mari și reci de ploaie ma lovesc din toate părțile. Nu-i nimic. Aveam nevoie de asta.

lovers-in-the-rain

 

Mă învârt, sar, alerg dintr-o parte în alta. Îmbrățișez ploaia. E chiar plăcut și sunt udă iar rochia mea albă e deja transparentă. Nu-mi pasă. Nu-mi pasă de nimic. Mă simt minunat. Mă simt liberă. Și sunt cu tine.

Te iau de mână. Nu vrei. Insist. Cedezi. Acum suntem amândoi în vârtejul picăturilor de ploaie. Te apropii. Simt cum brațul tău mă cuprinde. Te sorb cu privirea; îmi tremură buzele; aș vrea să spun ceva dar nu pot. Atingerea ta ma înfioară. Inima îmi bate puternic. Simt că va ieși din piept. Încep să mă încălzesc. Respir din ce în ce mai greu. Tremur. Iar tu mă privești. Oare poți să vezi ce se întâmplă cu mine?  Oare poți să-mi vezi sufletul? Poți să vezi cuvintele pe care le țin încuiate acolo? Cuvinte interzise dar pe care ard de nerăbdare să ți le spun? Cuvinte care îmi ard sufletul … .

Îți treci mâna prin părul meu ud. Picăturile de ploaie alunecă ușor pe corpul meu fierbinte. Degetele tale coboară pe gât. Mă topesc când mă atingi. Corpul mă trădează. Țipă tot ceea ce eu nu îndrăznesc să șoptesc. Continui să mă atingi. Degetele tale își fac loc pe trupul meu printre picăturile de ploaie. Nu mai pot să respir. Îți simt mâna pe corpul meu. Ma cutremur! …

Mă privești. Privirea ta mă paralizează. Nu pot să lupt cu tine. Pierd. Pierd o luptă pe care o duc cu mine însămi de foarte mult timp. Sunt a ta. Spune-mi, ce vei face cu mine?

Prea mult stres îți afectează sănătatea

Știm cu toții ce este stresul pentru că fiecare din noi l-a simțit măcar o dată pe propria piele. Însă puțini dintre noi știm cum să îi facem față, cum să tăiem răul de la rădăcină. Deci, cum abordăm problema stresului? Ei bine, nimic mai simplu. Îți prezint 6 pași/etape care te vor îndruma spre o stare de bine pe care o meriți.

prea-mult-stres-iti-afecteaza-sanatatea

 

1. Identifică stresul. Primul, și cel mai important pas, constă în recunoașterea problemei. În momentul în care ai descoperit cauza/cauzele stresului tău restul e floare la ureche.

2. Activitatea fizică. Dacă ai practicat măcar o dată în viață un sport atunci sigur știi cât de benefice sunt mișcările/exercițiile zilnice. Despre beneficiile exerciților fizice regulate poți să citești mai multe aici . Poți să faci o plimbare plăcută în aer liber sau să alergi timp de 20 de minute. Indiferent ce sport alegi să practici,sală, jogging, cățărări montane, înotul, ciclismul, boxul, baschet, tenis, dansul etc., asigură-te că nu schimbi o corvoadă cu alta.

3. Somnul. Este vital pentru a funcționa la maxim în timpul zilei. Numărul de ore de somn variază de la persoană la persoană. Somnul are un efect recuperator asupra persoanei anxioase, prinsă în plasa propriilor angoase motiv pentru care important este ca acel număr de ore să fie suficient pentru tine (nici prea mult dar nici prea puțin).

4. Relaxarea. Odihna nu este doar un cuvânt format din 6 litere ci este vitală pentru sănătatea ta. Te poți odihni mult mai bine și poți avea un somn liniștit dacă faci câteva exerciții de relaxare . Nu sunt grele, nu ai nevoie de supraveghetor, deci le poți practica singur(ă) la tine acasă. Tehnicile de relaxare sunt utile când simți că te afli sub povara stresului.

5. Alimentația. O dietă echilibrată îți va da mai multă energie, întărindu-ți sistemul imunitar și mărindu-ți buna dispoziție. Renunță la “produsele devenite un obicei” precum sarea, zahărul, cofeina, alcoolul și cele bogate în  grăsimi.

6. Ajutor profesional. Dacă nivelul stresului este mult prea mare, persistă timp îndelungat și îți scapă de sub control atunci este timpul să apelezi la un specialist. Medicul de familie, consilierul, psihologul, psihoterapeutul – toți au un rol important și oricare dintre ei te poate ajuta. Tot ceea ce trebuie să faci este să soliciți ajutorul lor.

Atenție! Fă-ți timp pentru sănătatea ta pentru că stresul poate dăuna serios sănătății tale, așa că tratează-l cu seriozitate.